Ceny reklam w telewizji powinny rosnąć
Markus Tellenbach | To będzie bardzo ciekawy rok, m.in. z uwagi na zmianę zarządu w TVP – mówi prezes TVN w rozmowie z Magdaleną Lemańską. Spodziewa się, że rynek reklamy telewizyjnej będzie rósł szybciej niż polskie PKB.
Rz: W nowej ramówce TVN znacznie większy nacisk niż w poprzednich sezonach został położony na oryginalne treści dla internetowego Playera.
Na to trzeba spojrzeć z właściwej perspektywy. TVN był pierwszą firmą w Polsce, która wpisała w swoją strategię nieudostępnianie swoich treści żadnym internetowym agregatorom, nawet YouTube, podczas gdy inni gracze na rynku trwają w postanowieniu udostępniania swoich treści kosztem własnego zasięgu i wpływów z reklam. Player, wcześniej TVN Player, istnieje od czterech lat i najpierw musieliśmy się nauczyć tego biznesu. W minionym roku uruchomiliśmy ofertę subskrypcyjną, w bieżącym stawiamy na dalsze rozwijanie oferty programowej, w tym tej produkowanej wyłącznie dla Playera. Obecnie udostępniamy programy w Playerze w zamian za oglądanie reklam oraz odpłatnie, mamy też ofertę wspólną z T-Mobile i Samsungiem.
Ilu macie płatnych subskrybentów Playera?
Od listopada udało nam się pozyskać ich 160 tys. Spodziewaliśmy się mniej niż 100 tys., bo nie zakładaliśmy aż tak pozytywnej reakcji. Pomysł na ten portal pozostaje taki sam: będziemy tam pokazywać własne...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta